W czwartek 25 czerwca Pan
Marek Sowa Marszałek Województwa Małopolskiego przy udziela szefów Kolei
Małopolski i Kolejowych Przewozów Regionalnych przedstawił założenia
finansowania i zimowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich.
Podczas konferencji prasowej
Marszałek Województwa Małopolskiego przedstawił założenia połączeń kolejowych w
Małopolsce, który będą obowiązywały od 13 grudnia 2015 r. Samorząd Województwa
przeznaczy na kolejowe przewozy pasażerskie 94 mln zł z budżetu województwa.
Z tej kwoty Małopolskie Przewozy Regionalne mają otrzymać kwota
80 mln zł na obsługę następujące linie:
- Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice: 6 pociągów
- Kraków – Miechów – Sędziszów – Kielce: 8 pociągów
- Kraków – Tarnów – Rzeszów: 37 pociągów
- Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica: 16 pociągów
- Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane: 17 pociągów (o 2 więcej)
- Kraków – Wadowice – Bielsko Biała: 15 pociągów (o 2 więcej)
- Kraków – Trzebinia – Katowice: 14 pociągów
- Kraków – Trzebinia – Oświęcim: 39 pociągów
- Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim: 8 pociągów
Koleje Małopolskie
otrzymają kwotę 13,5
mln zł i będą wozić
pasażerów na liniach:
- Kraków Balice – Kraków Główny - Wieliczka Rynek - Kopalnia: 83 pociągi
- Kraków Balice – Kraków Główny - Wieliczka Rynek - Kopalnia: 83 pociągi
w tym 66 na trasie Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Balice.
- Kraków - Miechów/Sędziszów: 26 pociągów
- Kraków - Miechów/Sędziszów: 26 pociągów
(połączenie przejęte od Przewozów Regionalnych)
Koleje Śląskie dostaną kwotę
0,3 mln zł za obsługę linii Katowice
– Oświęcim: 14 pociągów
Spółka „Koleje Małopolskie”
sp. z o.o. została powołana na podstawie Uchwały Nr XLIV/705/13 Sejmiku
Województwa Małopolskiego z dnia 2 grudnia 2013 roku w sprawie powołania
jednoosobowej spółki Województwa Małopolskiego oraz zgodnie z Uchwałą Nr
1518/13 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 10 grudnia 2013 roku. Firma
jest podmiotem, w którym 100% udziałów posiada Samorząd Województwa
Małopolskiego.
Koleje Małopolskie mają za
zadanie działać w sferze użyteczności publicznej na terenie Małopolski w
szczególności poprzez:
realizację wojewódzkich i
międzywojewódzkich przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym, w tym w
strefie transgranicznej oraz świadczenie usług związanych z przewozem,
rozwijanie nowoczesnej komunikacji kolejowej na terenie województwa
małopolskiego, wykorzystanie węzłów przesiadkowych Park&Ride z innymi
przewoźnikami (MPK, inni przewoźnicy), zwiększenie częstotliwości kursowania
pociągów, wprowadzenie cykliczności przewozów, zwiększenie komfortu podróży,
integrowanie komunikacji publicznej, zintegrowanie ofert taryfowych wiążących
kolej i innych przewoźników (komunikacja miejska) oraz integracja systemów
pasażerskiego transportu zbiorowego, zmniejszenie negatywnego wpływu na
środowisko poprzez przejęcie ruch pasażerskiego z transportu drogowego przez
transport kolejowy, doskonalenie i podnoszenie standardów w zakresie transportu
kolejowego, poprawa dostępności pociągów dla osób o ograniczonej mobilności, zakup i modernizację taboru
kolejowego.
Zgodnie z założeniami
Małopolski Oddział Kolei Przewozy Regionalne w okresie trzech lat zgodnie ze
tragedią ekonomiczno - organizacyjną
zostaną przejęte przez Koleje Małopolskie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz