Miasto Kraków modernizuje transport miejski, aby wygodnie i lepiej podróżowało. Nowoczesny transport potrzebuje
Przemawia prof. Jacek Majchrowski Prezydenta Miasta Krakowa. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków |
Przemawia Tomasz Zaboklicki – Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Pesy Bydgoszcz. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków |
krakowskiej komunikacji szynowej.
Prezydent Miasta Krakowa prof. Jacek Majchrowski na uroczystym spotkaniu na
terenie zajezdni tramwajowej MPK przy ul. Brożka przy pomocy pantografu podłączył
do sieci energetycznej ostatni 36 skład tramwaju Krakowiak wyprodukowany przez
Polską firmę Pesa Bydgoszcz.
36 Krakowiaków
zostało zakupione dzięki dotacji z funduszy z Unii Europejskiej. Pojazd jest
niskopodłogowym tramwaj został specjalnie przygotowany dla Krakowa. Ważnymi
danymi ma prawie 43 metry i może jednorazowo przewieźć przeciętnie 300
pasażerów. W skład wyposażenia jest klimatyzację, nowoczesny system informacji
pasażerskiej, monitoring oraz dwa automaty biletowe, w których za bilet
zapłacimy monetami i kartą płatniczą. Pojazd jest wyposażony w specjalną
platformę, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym
poruszającym się na wózkach.
Pasażerowie w
środku wagonu mają przygotowane miejsca na bagaż jak też specjalne miejsce,
gdzie dzięki zamontowanym portom USB i gniazdkom elektrycznym mogą doładować
swoje telefony i inne urządzenia mobilne.
Cygańskie afro.
Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków
|
W pojeździe
jest specjalnie przygotowane miejsce dla rowerzystów, którym zabrakło sił lub
pogoda nie pozwoliła na kontynuowanie jazdy jednośladem. Wsiadający do nowego
wagonu mają do dyspozycji kilka poręczy, dzięki którym bezpiecznie i komfortowo
przewiozą rower jak też osoby starsze i inwalidzi bez problemu będą miały możliwość
dostania się do środka pojazdu..
Obecnie już
cztero członowe tramwaje Krakowiaki kursują na liniach na linii nr 4, 50 i 52, gdzie przewożą zadowolonych pasażerów a w
weekendy są wysyłane także na linię nr 24.
Przy tak
nowoczesnym pojazdach jest potrzebna odpowiednia na wysokim poziomie
infrastruktura techniczna do bieżącej obsługi i przeglądu technicznego. Taka nowa
hala Stacji Obsługi i Remontów powstała na terenie zajezdni tramwajowej MPK pry
ul. Brożka. Cytuje informacje na jej temat:
… Budowę
hali rozpoczęto w 2014 roku, jako kontynuację kompleksowej modernizacji
obiektów Stacji Obsługi i Remontów, gdzie przeglądane i modernizowane są
krakowskie tramwaje. Najpierw rozebrano fragment starej hali. Kolejny etap prac
to już roboty budowlano-montażowe wraz z wykonaniem wszelkich instalacji
wewnętrznych i zewnętrznych. W roku 2015 prace kontynuowano. Zrealizowano
również konieczne roboty związane z wykonaniem nowej infrastruktury
torowo-sieciowej wraz robotami towarzyszącymi m.in. wykonano drogi, place,
oświetlenie terenu.
Końcowym
etapem prac było wyposażenie obiektu w maszyny i urządzenia stanowiące zaplecze
technologiczne hali obejmujące między innymi kabinę lakierniczą i
śrutownicą. Zamontowano suwnicę do transportu elementów wagonów o udźwigu 10
ton oraz zakupiono wózek mobilny do ciągnięcia wagonów tramwajowych, który może
holować przedmioty o wadze nawet 200 ton. Hala ma powierzchnię 2.187,35 m2, a koszt jej powstania i wyposażenia wyniósł około 18 mln zł netto… .
Natomiast jest niepokojące czy wszyscy zatrudnieni w tej stacji są o odpowiednich moralach i przygotowania fachowego. Bezpieczeństwo takiego specjalistycznego pojazdu jak też pasażerów jest w rękach pracowników tej stacji, czyli obsługi technicznej.
Miasto Kraków
obecnie przygotowuje nową ofertę w sprawie zakupu kolejnych 30 nowoczesnych
tramwajów.
(zdjęcia i
materiał jest chroniony prawem autorskim)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz