Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 22 maja 2016

Krakowska łącznica Zabłocie – Krzemionki


 W sobotę 21 maja przyglądałem budowie nowego wiaduktu kolejowego nad skrzyżowaniem ul. Dekerta i ul. Romanowicza w Krakowie. Był to kolejny ważny fragment kolejowej inwestycji pomiędzy stacjami Kraków Zabłocie – Krzemionki.

Z uwagi na bezpieczeństwo wstrzymany został ruch samochodowy, natomiast piesi mogli poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż belek żelaznych był zakończony.


Każda z dwu montowanych belek miała po 25 m długości i ważyła tylko po 35 ton każda. Specjalistyczny dźwig, który był w stanie udźwignąć do 250 ton, dzięki fachowości operatora dokładnie wykonał swoje zadanie i umieścił je na wykonanych wcześniej żelbetonowych podporach.

Kolejne problemy w samym rejonie Krakowa będzie powtórzony cykl prac w najbliższy poniedziałek 23 maja. Będzie to trudniejsza operacja ponieważ belki będą miały długość po 27 m oraz ważyć każda 44 tony.

Oczywiście same położenie belek na podporach to nie koniec, bo do prace montażowych wkraczają spawacze aby zmontować je z poprzednimi belkami. Jak dobrze pójdzie i będzie pogoda, to we wtorek 24 maja przywrócony zostanie już ruch kołowy - jednokierunkowy w tym rejonie.

Od początki inwestycji budowy łącznicy pomiędzy stacjami kolejowymi Zabłocie – Krzemionki już zużyto:

- 10 100 m3 betonu,
- 910 ton stali zbrojeniowej,
- 1215 ton stali konstrukcyjnej. 

Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji miejsko – aglomeracyjnej. Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.
Najtrudniejszym odcinkiem budowy jest część pomiędzy skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich – ul. Wielicką oraz budową nowej stacji kolejowej Krzemionki. W tym miejscu inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu komunikacji miejskiej jak też ograniczona komunikacja samochodowa.

Nowoczesne technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje, że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.

Zdjęcia chronione prawem autorskim.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz