Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 5 czerwca 2016

Kolejny etap budowy łącznicy kolejowej


Sobotę 03 czerwca przyglądałem budowie nowego wiaduktu kolejowego nad skrzyżowaniem ul. Dekerta i ul. Romanowicza w Krakowie. Ten ważny fragment kolejowej inwestycji Kraków Zabłocie – Krzemionki ma postęp robót.

Z uwagi na bezpieczeństwo wstrzymany jest dalej ruch samochodowy, natomiast piesi mogą poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż belek żelaznych był zakończony.

Niestety krakowski ZIKiT zapomniał wiarygodnie oznaczyć, że przejazd jest dalej zamknięty dla samochodów. Jak też np. przy pl. Bohaterów Getta brak informacji, że przejście z ul. Cichy Kącik do ul. Lipowej jest nieczynny i turyści do muzeum oraz MOCAK tradycyjnie błądzą. W dalszym ciągu brak oznakowania jak dotrzeć do Filii nr 3 MOPS Kraków bo od strony ul. Powstańców Wielkopolskich nieczynne, a o nowym dojściu tzw. Technicznym od ulicy Hetmańskie brak i ludzie błądzą.

Wracając do kolejowej inwestycji to stwierdza się duży postęp prac jakie wykonuje Mostostal. Od strony ul. Dąbrowskiego już metalowe belki zostało ułożone i widać, że

teraz torowisko układane będzie na nasypie ziemnym. Co prawda widać, że do końca robót instalacyjnych droga daleka.

Od strony ul. Romanowicza i Dekerta belki z precyzją jak też mniejsze wewnętrzne są układane. Najtrudniejsze prace i czynności będą w poniedziałek 6 czerwca.

Największe dwie belki od przęsła przy ul. Dekerta do przęsła przy ul. Romanowicza będą kładzione przez cały dzień. Z uwagi na bezpieczeństwo i to, że czynności będą częściowo wykonywane nad i przy przewodach wysokiego napięcia będzie dochodziło do częściowego wyłączenia prądu.

Jak wynika i widać z placu budowy na tym odcinku, że wykonawcy sprzęt i dużo pracowników rzucili aby przyspieszyć prace i powoli potem przesunąć na kierunek ul. Powstańców Wielkopolskich – Wielicka – stacja kolejowa Krzemionki.
Pragnę przypomnieć, że Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji miejsko – aglomeracyjnej.
Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.

Najtrudniejszym odcinkiem budowy jest część pomiędzy skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich – ul. Wielicką oraz budową nowej stacji kolejowej Krzemionki. W tym miejscu inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu komunikacji miejskiej jak też ograniczona komunikacja samochodowa.

Nowoczesne technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje, że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.

Na temat postępu prac realizacji tej inwestycji przez PKP Polskich Linii Kolejowych warto śledzić po przez stronę budowy www.zablocie-krzemionki.pl

Zdjęcia chronione prawem autorskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz