Sobotę
03 czerwca przyglądałem budowie nowego wiaduktu kolejowego nad skrzyżowaniem
ul. Dekerta i ul. Romanowicza w Krakowie. Ten ważny fragment kolejowej
inwestycji Kraków Zabłocie – Krzemionki ma postęp robót.
Z uwagi na bezpieczeństwo wstrzymany jest dalej ruch samochodowy, natomiast piesi mogą poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż belek żelaznych był zakończony.
Z uwagi na bezpieczeństwo wstrzymany jest dalej ruch samochodowy, natomiast piesi mogą poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż belek żelaznych był zakończony.
Niestety
krakowski ZIKiT zapomniał wiarygodnie oznaczyć, że przejazd jest dalej
zamknięty dla samochodów. Jak też np. przy pl. Bohaterów Getta brak informacji,
że przejście z ul. Cichy Kącik do ul. Lipowej jest nieczynny i turyści do
muzeum oraz MOCAK tradycyjnie błądzą. W dalszym ciągu brak oznakowania jak
dotrzeć do Filii nr 3 MOPS Kraków bo od strony ul. Powstańców Wielkopolskich
nieczynne, a o nowym dojściu tzw. Technicznym od ulicy Hetmańskie brak i ludzie
błądzą.
Wracając do
kolejowej inwestycji to stwierdza się duży postęp prac jakie wykonuje
Mostostal. Od strony ul. Dąbrowskiego już metalowe belki zostało ułożone i
widać, że
teraz torowisko
układane będzie na nasypie ziemnym. Co prawda widać, że do końca robót
instalacyjnych droga daleka.
Od strony ul.
Romanowicza i Dekerta belki z precyzją jak też mniejsze wewnętrzne są układane.
Najtrudniejsze prace i czynności będą w poniedziałek 6 czerwca.
Największe dwie
belki od przęsła przy ul. Dekerta do przęsła przy ul. Romanowicza będą
kładzione przez cały dzień. Z uwagi na bezpieczeństwo i to, że czynności będą częściowo
wykonywane nad i przy przewodach wysokiego napięcia będzie dochodziło do
częściowego wyłączenia prądu.
Jak wynika i
widać z placu budowy na tym odcinku, że wykonawcy sprzęt i dużo pracowników rzucili
aby przyspieszyć prace i powoli potem przesunąć na kierunek ul. Powstańców
Wielkopolskich – Wielicka – stacja kolejowa Krzemionki.
Pragnę
przypomnieć, że Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców
Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie
uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji
miejsko – aglomeracyjnej.Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.
Najtrudniejszym
odcinkiem budowy jest część pomiędzy skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich –
ul. Wielicką oraz budową nowej stacji kolejowej Krzemionki. W tym miejscu
inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu komunikacji miejskiej jak też
ograniczona komunikacja samochodowa.
Nowoczesne
technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje,
że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.
Na temat postępu
prac realizacji tej inwestycji przez PKP Polskich Linii Kolejowych warto śledzić
po przez stronę budowy www.zablocie-krzemionki.pl
Zdjęcia
chronione prawem autorskim.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz