Piątek 24
lutego na dworzec PKP Kraków – Główny wjechał ostatni z 13 pociągów zamówionych
przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Ten skład to 100 tego typu
produkt wykonany przez NOWAG z Nowego Sącza.
Dla Krakowa
i Małopolski to była ważna chwila – o godzinie 11.08 nowy – nowoczesny setny
skład wyprodukowany przez Polska Firmę NOWAG z Nowego Sącza został powitany na
peronie pierwszym dworca PKP Kraków – Główny – Osobowy.
Wjazd tego
składu w symboliczny
sposób został ukończony unijny projekt, w ramach którego województwo Małopolski
kupiło 13 pojemnych i nowoczesnych tych pojazdów o standardach technicznych obowiązujących
w UE.
Parametry
technicznego tego pojazdu: cichy i komfortowy pociąg, wyposażone m.in.
w bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, stojaki na rowery,
szerokie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Posiada nowoczesny system wizualnej
i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring oraz system zliczania pasażerów.
i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring oraz system zliczania pasażerów.
Na
uwagę zasługuje, ze był to ostatni przekazywany Impuls i w dodatku setny
elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag z Nowego Sącza.
Impulsy dla
Małopolskiego Województwa tj. dla przewoźnika Koleje Małopolskie zostały
wyprodukowane w niespełna rok i ich koszt wynosi ponad 300 mln zł.
Województwo zakupiło 5 pociągów pięcioczłonowych oraz
8 czteroczłonowych.
Nowosądecki Impuls
czteroczłonowy pomieści 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym
16 uchylnych), natomiast pięcioczłonowy - 250 pasażerów na
miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).
Ważne na
jakich liniach te piękne owoczesne
pojazdy już kursują. Priorytetowo na trasie Wieliczka Kopalnia – Kraków –
Główny – Osobowy – Lotnisko Balice.
Po zakończeniu
w tym roku łącznicy kolejowej Kraków – Zabłocie – Kraków – Krzemionki też tam
zobaczymy te nowoczesne pojazdy szynowe. Według planów wymieniona łącznica kolejowa
ma być oddana pod koniec tego roku wraz z oboma stacjami pasażerskimi.
Małopolski
Urząd Marszałkowski planuje w tym roku rozpisać przetarg na kolejne nowoczesne
pasażerskie składy kolejowe dla potrzeb Samorządowych Kolei Małopolskich.
Szansa na skrócenie dojazdów do Zakopanego i w dodatku nowoczesnym estetycznym
składami polskiej produkcji.
(zdjęcia chroni
prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz