Piątek 24
lutego na dworzec PKP Kraków – Główny wjechał ostatni z 13 pociągów zamówionych
przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Ten skład to 100 tego typu
produkt wykonany przez NOWAG z Nowego Sącza.
Dla Krakowa
i Małopolski to była ważna chwila – o godzinie 11.08 nowy – nowoczesny setny
skład wyprodukowany przez Polska Firmę NOWAG z Nowego Sącza został powitany na
peronie pierwszym dworca PKP Kraków – Główny – Osobowy.
Wjazd tego
składu w symboliczny
sposób został ukończony unijny projekt, w ramach którego województwo Małopolski
kupiło 13 pojemnych i nowoczesnych tych pojazdów o standardach technicznych obowiązujących
w UE.
Parametry
technicznego tego pojazdu: cichy i komfortowy pociąg, wyposażone m.in.
w bezprzewodowy internet, gniazdka elektryczne, stojaki na rowery,
szerokie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Posiada nowoczesny system wizualneji dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring oraz system zliczania pasażerów.
Na
uwagę zasługuje, ze był to ostatni przekazywany Impuls i w dodatku setny
elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Newag z Nowego Sącza.
Impulsy dla
Małopolskiego Województwa tj. dla przewoźnika Koleje Małopolskie zostały
wyprodukowane w niespełna rok i ich koszt wynosi ponad 300 mln zł.
Województwo zakupiło 5 pociągów pięcioczłonowych oraz
8 czteroczłonowych.
Nowosądecki Impuls
czteroczłonowy pomieści 200 pasażerów na miejscach siedzących (w tym
16 uchylnych), natomiast pięcioczłonowy - 250 pasażerów na
miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych).
Ważne na
jakich liniach te piękne owoczesne
pojazdy już kursują. Priorytetowo na trasie Wieliczka Kopalnia – Kraków –
Główny – Osobowy – Lotnisko Balice.
Po zakończeniu
w tym roku łącznicy kolejowej Kraków – Zabłocie – Kraków – Krzemionki też tam
zobaczymy te nowoczesne pojazdy szynowe. Według planów wymieniona łącznica kolejowa
ma być oddana pod koniec tego roku wraz z oboma stacjami pasażerskimi.
Małopolski
Urząd Marszałkowski planuje w tym roku rozpisać przetarg na kolejne nowoczesne
pasażerskie składy kolejowe dla potrzeb Samorządowych Kolei Małopolskich.
Szansa na skrócenie dojazdów do Zakopanego i w dodatku nowoczesnym estetycznym
składami polskiej produkcji.
(zdjęcia chroni
prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz