Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 24 czerwca 2018

Krakowskie nowe mosty kolejowe

Od poniedziałku 25 czerwca ruszają prace budowlane przy wykonaniu dwu nowych mostów kolejowych nad Wisłą. Przeprawa powstaje na ciągu ul. Podgórska – Stacja PKP Kraków - Zabłocie  To kolejna modernizacja krakowskiej linii średnicowej.

Kolejowe mosty będą realizowane etapami. Podyktowane jest to tym aby  zachować ciągłość ruchu pociągów na linii Kraków Główny – Zabłocie - Kraków – Płaszów. A tym samym na tym odcinku oraz odcinku Kraków – Główny – Podgórze – Skawina przejazdy pociągów będą odbywały się bez problemów.

Roboty przy tej inwestycji będą składać się z kilku etapów. W poniedziałek 25 czerwca rusza pierwszy etap robót i polegać będzie, że po obu stronach Wisły – na bulwarach: Kurlandzkim i Podolskim. Do końca sierpnia br. wykonawca będzie wbijał ściany oporowe, zabezpieczające plac budowy i przygotowywał się do robót przy podporach.

Pierwszy most będzie budowany po stronie wschodni, który jest położony najbliżej mostu Kotlarskiego. Następnie ruch kolejowy zostanie przeniesiony na nowy most, a wykonawca będzie kontynuował budowę pozostałych obiektów przeprawy. Nowe mosty:
- są długości 234 m,
- o łącznej szerokości 32 m,
- będą posiadały konstrukcję łukową,
- odległość będą posiadać 4,5 metra nad poziomem wody,
- ich wysokość osiągnie 18 metrów.
Pociągi pojadą po nich z prędkością 100 km/h.

Poniedziałkowe rozpoczęcie tej inwestycji spowoduje wstrzymanie jakiegokolwiek ruchu pieszego i rowerowego na bulwarach, ale nie zakłóci ruchu na ul. Podgórskie i ul. Zabłocie. Natomiast przy kolejnych etapach pracy przy tej inwestycji nastąpi zmiana i dla pieszych oraz rowerzystów przygotowane zostaną  zastępcze ciągi komunikacyjne.
 
Z uwagi, ze inwestycja będzie realizowana w trudnych warunkach miejskich w pewnych okresach budowy będzie konieczność zmiany ruchu dla pieszych i komunikacji samochodowej. Ale te zmiany każdorazową będą podawane w osobnych specjalnych komunikatach PKP PLK.

Co nam mieszkańcom da modernizacja linii E30 zwanej też krakowską linią średnicową – na odcinku kraków – Główny – Zabłocie – Kraków – Płaszów ?

Właśnie przebudowa krakowskiej linii średnicowej, zaliczana jako największa inwestycja realizowana przez PKP PLK na południu Polski. W wyniku jej rozwinie się kolej aglomeracyjna w stolicy Małopolski. Na uwagę zasługuje powstanie dwu nowych przystanków kolejowych takich jak Kraków – Grzegórzki w centrum Krakowa oraz Kraków - Złocień, który przybliży dojazd do Centrum Krakowa prawie 10 tysiącom mieszkańców osiedla Złocień oraz dojazd do pracy kilku tysiącom pracownikom z rejonu Złocień, Rybitwy, Bieżanów.

Najważniejsze będzie, że istniejąca już infrastruktura kolejowa zostanie kompleksowo zmodernizowana. Oprócz nowych mostów na Wiśle w centrum Krakowa powstają dwie estakady kolejowe, które na dobre zmienią oblicze miasta. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.

Natomiast perony na stacji Kraków – Zabłocie zyskają dodatkowo pod obu stronach po jednym torze co ułatwi kolejową  komunikacje średnicową.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz