Środowa wizja nowej
inwestycji komunikacyjnej w Krakowie pokazał, że lada dzień ruszy dalszy
odcinek szybkiego tramwaju, Jest to ważny moment dla mieszkańców Płaszów z ul.
Wielicką.
Estakada to ważna inwestycja
komunikacyjna na terenie południowej części Krakowa. Co prawda po niej odbywać
będzie komunikacja tramwajowa i rowerowa jak też dla pojazdów
uprzywilejowanych.
Najważniejszym elementem dla
pasażerów są windy i zejścia: na dwa perony stacji PKP Kraków – Płaszów. Dodatkowo jest winda i zejście na ul. Prokocimską. Natomiast po drugiej stronie
za dworcem jest zjazd dla rowerów i zejście na tamtejsze jezioro o nazwie
Bagry.
W najbliższym okresie ma
powstać kolejna estakada drogowa, ale to przyszłość. Uruchomiona estakada jest
ważnym połączeniem z Osiedlem Płaszów i Mały Płaszów jak też ułatwi dojazd do
zaplecza przemysłowego tam znajdującego.
Obecnie mieszkańcy z
Płaszowa i Małego Płaszowa musiało nadrabiać kilka kilometrów do Centrum
Podgórze. Kolejna ważna sprawa to do tej pory Dzielnica XIIl Podgórze była
podzielona traktem kolejowym.
Zakończono odbiory
techniczne i od poniedziałku 31 sierpnia br. ruszy ruch tramwajowy i rowerowy.
Jest to kolejny fragment krakowskiego szybkiego tramwaju. Na liniach 9, 11, 50 będą
kursować nowoczesne polskie produkcji z Pesy nowoczesne nisko podłogowe
tramwaje.
Jak informuje Zarząd
Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie cytuje:
…linie tramwajowe nr 9,
11 i 50 planuje się skierować przez nowa
estakadę; dzięki tej zmianie,
zapewnione zostanie krótsze o około 5 – 6 minut połączenie osiedli Kurdwanów i
Bieżanów z rondem Grzegórzeckim i Mogilskim. Linie nr 9 i 50
kursować będą z dotychczasową częstotliwością dla roku szkolnego.
- Linia nr 9 od przystanku Kabel przez estakadę
skierowaną będzie do ul. Lipskie oraz po przez Rondo Grzegórzeckie i Rondo
Mogilskie wjedzie na swoją dotychczasową trasę.
- Linia nr 11
kursować będzie po następującej trasie: Czerwone Maki – Kalwaryjska – Wielicka
– estakada – Lipska – Mały Płaszów. W ten sposób zapewnione zostanie najkrótsze
połączenie pomiędzy Ruczajem a Płaszowem. Dodatkowo, najważniejsze obiekty
Dzielnicy XIII Podgórze, takie jak Rynek Podgórski – siedziba Rady Dzielnicy i
kilku szkół (IV LO, Szkoła Gastronomiczna), siedziba UMK na ulicy Wielickiej,
dworzec kolejowy Kraków Płaszów i osiedla w Płaszowie, zostaną połączone jedną
linią tramwajową. Linia nr 11 będzie kursować co 20 minut przez wszystkie dni
tygodnia.
- linię nr 50
od przystanku Kabel przez estakadę skierowana będzie do ul. Lipskie i na
Rondzie Grzegórzeckim oraz Rondzie Mogilskim wjedzie na swoja poprzednią trasę.
Z uwagi na liczne zmiany
Krakowie w komunikacji tramwajowej od poniedziałku 31 sierpnia pasażerowi będą
musieli sprawdzić na tablicach znajdujących się na przystankach jak kursuje
dana linia tramwajowa.
Niestety proponowane zmiany
w komunikacji tramwajowej przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w
Krakowie mają wady. Przykładem jest faktycznie zawieszenie linii nr 23.
Kolejnym pryszczem jest
całkowite pozbawienie pasażerów szczególnie Bieżanowa, Prokocimia, Starego
Podgórza bezpośredniego połączenia tramwajowego z dworcem autobusowym oraz
kolejowym Kraków – Główny Zachodni -
Dworzec Towarowy – Krowodrza Górka i bezpośredniego dojazdu do Szpitala Jana
Pawła II. Na tej trasie z dobrymi
wynikami jeździł tramwaj linii 51.
Z chwilą uruchomienia
estakady, przesiadkowymi przystankiem będzie Kabel, Niestety w kierunku
Prokocimia nie spełnia jakiegokolwiek bezpieczeństwa przy zwiększonym ruchu
pasażerskim.
Apel jest do Rady Dzielnicy
XII Prokocim i Rady Dzielnicy XIII w sprawie interwencji, aby zmiany nie były
zawalidrogą szczególne dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz