W dniach 22 –
24 kwietnia br. na terenie Centrum Targowego MT Polska przy ul. Marsa w
Warszawie, odbywały 21. Targi Turystyki, Wypoczynku. Z roku na rok z powodu
trudności finansowej branży turystycznej jest coraz słabiej.
- 21. Targi
LATO 2016
- 5. Targi
Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych
- Konkurs na
najlepszą ofertę ekspozycyjną polskiego regionu
- Spotkania
branży turystycznej
Oferta
turystyczna tak krajowa jak zagraniczna była słabsza, ale nie z winy
organizatorów, ale trendów i problemów finansowych chętnych na wystawców.
Spowodowane
jest to zmniejszeniem nakładów finansowych na promocje ofert turystycznych
polskich regionów.
Koszt
przeciętny uczestniczenia w takiej imprezie wacha się od kilku do kilkunastu
tysięcy złotych. Na te koszty wpływają opłata za wynajęcie powierzchni
handlowej, hotele, obsługa stoiska, dojazd, materiały promocyjne.
Organizatorzy
też tną koszty i już znikają papierowe katalogi imprezy. Natomiast niestety
mało kto wie ile obecnie kosztuje promocja i zdobywanie wystawców.
Należy się
wielki pokłon Firmie Międzynarodowe Targi Polska w Warszawie, że mają siłę
organizować tradycyjne wspaniałe dwie imprezy turystyczna jak Targi Lato i TT
Warsaw na jesieni.
Wracając do
już historycznych Targów lato przekazuje kilka informacji. Cytuje fragmenty
informacji organizatorów:
… Targi LATO to jednak
nie tylko miejsce gdzie można zakupić atrakcyjną ofertę wypoczynku dla całej
rodziny. To także miejsce spotkań warszawiaków i mieszkańców okolic Warszawy. Właśnie tutaj
rodziny z dziećmi mogą miło spędzić kwietniowy weekend. Moc atrakcji jakie
oferują Targi LATO całym rodzinom sprawia, że jest to jedna z
najpopularniejszych imprez rodzinnych w Warszawie.
Targom LATO
towarzyszą także liczne imprezy towarzyszące, jak: występy zespołów, pokazy
tańców, degustacje specjałów regionalnych, a także konkursy z nagrodami.
To właśnie tutaj można przyprowadzić swoje pociechy, aby wyszalały się pod
okiem profesjonalnej kadry opiekunów w strefie atrakcji a samemu zapoznać
się z ofertą wyjazdową przygotowaną przez wystawców. Impreza jest tym bardziej
atrakcyjna, że wstęp jest darmowy i każdy znajdzie tu coś dla siebie ! …
O tym, że
takie impreza w Stołecznym mieście Warszaw jest potrzebne niech świadczą tłumy
zwiedzających jak też zainteresowanych ofertami wystawców.
… Wyniki konkursów 2016
Konkurs na
najlepszą ofertę ekspozycyjną polskiego regionu organizowany przez Polską
Organizację Turystyczną i MT Targi Polska
Miejsce I - Polska Federacja Turystki Wiejskiej „Gospodarstwo Gościnne”
Miejsce II -
Województwo Lubelskie
Miejsce III -
Śląska Organizacja
Turystyczna
Wyróżnienia otrzymali:
Za najlepsze
materiały promocyjne - Województwo
Podlaskie, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego oraz Partnerzy
Za
najbardziej profesjonalną obsługę stoiska:
- Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Za
najciekawszą aranżację stoiska:
- Giżycko-Centrum
Informacji Turystycznej -Twierdza Boyen
Konkurs "Kryształowe Słońce" za najbardziej oryginalne i
profesjonalne stoisko targowe organizowany przez MT Targi Polska:
Kategoria:
Wystawca zagraniczny
Miejsce I - Dominikana Republic
Wyróżnienia:
Vilnus City Tour
Kategoria:
Wystawca polski
Miejsce I - Śląska Organizacja Turystyczna
Wyróżnienia:- Logos Travel Marek Śliwka Sp. J
- Neckermann Podróże
- Województwo Świętokrzyskie
Konkurs
"Hit Lata" za najlepszą ofertę wybieraną głosami publiczności
organizowany przez MT Targi w tegorocznej edycji nasi zwiedzający wybrali: Województwo
Mazowieckie
Najciekawsze hasło promujące Targi LATO
:
„Targi Lato
– Ofert wiele
Lasy, plaża
czy rowerekCzasu nie trać
Łap atrakcje
i leć z nami na wakacje”
Wracam niestety do stoisk z Małopolski, mimo, że były ładna jak przykładowo z Sądecczyzny to była słaba oferta materiałów promocyjnych w stosunku do ubiegłych lat.
Zbliżające się pod koniec lipca br. Światowe Dni Młodzieży w Krakowie i Brzegach k/Wieliczki posiadają duży już wybór materiałów informacyjno – promocyjnych, ale było ich brak. Kolejny brak, to całkowita ignorancja na stoiskach małopolskich ofert turystycznych instytucji kościelnych i harcerzy z Krakowskiej Chorągwi ZHP które były poza stoiskami dzięki cichej przychylności organizatorów Targów – a szkoda.
5. Targi Produktów Tradycyjnych i
Ekologicznych - to była
kolejna impreza potwierdzająca jakie mamy wspaniałe produkty żywnościowe
wyprodukowane przez polskich producentów na polskiej ziemi.
Ach co to tam
nie było: od gęsiny, wędliny, miody, sery, piwa, dziczyzna czy oferta produktów
z wielickiej soli itd. Jako Małopolanin postanowiłem jako przykład przedstawić
wspaniałe wyroby wędliniarskiej rodzinnej firmy Gawor z Podstolic k/Wieliczki,
świeże ryby z Czystego Dunajca i inne.
LAUREACI KONKURSU
NA NAJLEPSZY PRODUKT TARGÓW REGIONALIA 2016:
WYRÓŻNIENIA W POSZCZEGÓLNYCH KATEGIORIACH
OTRZYMALI:
W kategorii RĘKODZIEŁO:
- FHU Decor's Katarzyna
Dziasek za koronkę koniakowską
W kategorii NATURA I URODA:
- Laboratorium Analiz
Kosmetycznych „ NOVA” s.c. za Lekką Formułę-Krem Nawilżający do Twarzy na Dzień
GoCranberry
W kategorii PROCENTY I PROMILE:
- Old Polish Vodka Sp. z o.o.
za Wódkę Czarny Bez Naturalną
- Spółdzielni
Pszczelarskiej APIS w Lublinie za miód pitny Trójniak „Staropolski Tradycyjny”
kamionkę
W kategorii SKARBY NATURY:
- PHU "POLA" Jan Krzyszczak
za chleb orkiszowy z żurawiną.
- Agro-Wit Agnieszka
Malinowska za STAROPOLSKI FARSZ KAPUŚCIANO -GRZYBOWY Z CHARSZNICKIEJ KAPUSTY
KWASZONEJ.
- Kresowa
Pasieka Teresa i Krzysztof Przeborowscy za
Miód Wielokwiatowy Sejneńszczyzny/Łoździejszczyzny.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Siedlcach za kefir.
- Bar cukierniczy Maria Siej za torcik z buraka czerwonego.
- Gawor Produkcja Wędlin Jakość
i Tradycja za szynkę Podstolego z nogą z Podstolic k/Wieliczki.
- Firma Greco Products - Markopulos Chrystos za CZYSTEK GRECKI BIO
- Cistus incanus.
Złote medale
Tragów Regionalia w poszczególnych kategoriach otrzymali:
W kategorii RĘKODZIEŁO - firma Malowane Wełną za szal z wełny jagnięcej dekorowany ręcznie
motywami kwiatowymi – Polskie Maki
W kategorii NATURA I URODA - Patounis - Korfu – Grecja za tradycyjne – naturalne mydło z oliwy z
oliwek wysokiej jakości.
W kategorii NATURA I URODA -
Linen Partner - lniane tekstylia Krzysztof Sierka za SKARPETY LNIANE ECO z udziałem wysoko jakościowej miękkiej bawełny.
W kategorii PROCENTY I PROMILE - BROWAR „EDI” EDWARD WILK za PIWO WSCHOWSKIE CIEMNE.
W kategorii SKARBY NATURY - Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw
w Ujanowicach za suskę
sechlońską.
W kategorii SKARBY NATURY - BARTLOWIZNA za pasztet z gęsią wątróbkę
W kategorii SKARBY NATURY - Tatrzańsko-Beskidzka Spółdzielnia
Producentów „Gazdowie” za bundz
owczy
W kategorii SKARBY NATURY – Gospodarstwo
Pszczelarskie na Podkarpaciu EKOBAŁON Bałon Krzysztof za Podkarpacki Miód
Spadziowy
W kategorii SKARBY NATURY - Ba
Zioła Agnieszka Białek za
Czosnek niedźwiedzi.
W kategorii SKARBY NA NATURY -
WPPH ELENA IMPORT-EXPORT za owoce liofilizowane.
W kategorii SKARBY NA NATURY -
PGH i ORT MARGOT – BIS za
słoninę wędzoną w prawdziwej wędzarni opalanej drewnem
Nagrodę Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi 5. Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia 2016 - otrzymała firma KaMos za kamiennogórski ser pleśniowy.
Przez pewien czas uczestniczyłem jako obserwator w konferencji pt. „Kondycja biur podróży i rynek turystyki wyjazdowej w przeddzień sezonu turystycznego”. Cytuje fragmenty wystąpienia:
… Instytut Badań Rynku Turystycznego Travel Data, redakcja serwisu Turystyka.rp.pl dziennika Rzeczpospolita oraz organizator targów, firma MT Targi Polska, zaprosili do dyskusji m.in. branżowych ekspertów, przedstawicieli instytucji państwowych, szefów największych biur podróży, agentów, firm ubezpieczeniowych i linii lotniczych. Podczas spotkania była mowa o ratingach, które dostarczają informacji o sytuacji finansowej i wiarygodności organizatorów turystyki w Polsce.
(zdjęcia i
materiał jest chroniony prawem autorskim)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz