Coraz bliżej
do budowy metra w Krakowie. W dniu dzisiejszym podpisano umowę przez prof.
Jacka Majchrowskiego i dyrektora firmy, która wygrała konkurs na opracowanie
studium wykonalności tej miejskiej inwestycji.
Podpisana
umowa na opracowanie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu
szynowego w Krakowie to ważne wydarzenie dla miasta i szczególnie jego
mieszkańców.
W wyniku
ogłoszonego konkursu, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ILF Consulting
Engineers Polska Sp. zoo z Warszawy, która przedstawiła najkorzystniejszą cenę
na wykonania zadania. Wartość opracowania studium wynosi 9 471 024,60 zł
brutto. Termin wykonania dokumentacji ma zostać opracowana do końca 2019 r.
W ramach
studium zostaną uwzględnione szczegółowe aspekty techniczne, dotyczące m.in.
warunków geologicznych, układu torowego (plan i profil trasy, przekroje
poprzeczne i podłużne), technologii wykonania tuneli szlakowych i stacji,
zasilania elektrotrakcyjnego, rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą
podziemną i naziemną, parametry eksploatacyjne taboru.
Najważniejszy
zadaniem jest przygotowanie szczegółowe analizy finansowe jak też ekonomiczne
oraz przedstawione zostaną możliwości realizacyjne (montaż finansowy zadania,
etapowanie budowy). Przygotowane zostanie opracowanie oceniające możliwości
zabezpieczenia środków finansowych z budżetu miasta Krakowa jak też możliwości
pozyskania niezbędnego wsparcia zewnętrznego na realizację wszystkich etapów
przyszłych zadań (np. granty UE, środki skarbu państwa, partnerzy prywatni,
kredyty bankowe).
Zadanie
będzie wskazanie w studium rozwiązania, które będą mogły stanowić podstawę do
uzyskania decyzji środowiskowych uwarunkowaniach, a następnie do
przygotowania programu funkcjonalno - użytkowego. Zakończenie opracowania
studium, otworzy drogę do ogłoszenia zamówienia publicznego na realizację
inwestycji.
Projekt jest
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Instrumentu „Łącząc
Europę” (Connecting Europe Facility – CEF). To zadanie po zakończeniu pozwoli na
dokładne określenie warunków realizacji szybkiego i bezkolizyjnego
transportu szynowego w Krakowie.
Przy
obecnych realizowanych zdaniach transportu kolejowego – linii średnicowej,
budowy nowej linii tramwajowej do oś. Górka Narodowa, to będzie bardzo ważny
element do poprawy środków transportu miejskiego.
(zdjęcia
chroni prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz