Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 10 września 2018

A słowo, metrem się staje


Coraz bliżej do budowy metra w Krakowie. W dniu dzisiejszym podpisano umowę przez prof. Jacka Majchrowskiego i dyrektora firmy, która wygrała konkurs na opracowanie studium wykonalności tej miejskiej inwestycji.

Podpisana umowa na opracowanie studium wykonalności szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie to ważne wydarzenie dla miasta i szczególnie jego mieszkańców.

W wyniku ogłoszonego konkursu, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ILF Consulting Engineers Polska Sp. zoo z Warszawy, która przedstawiła najkorzystniejszą cenę na wykonania zadania. Wartość opracowania studium wynosi 9 471 024,60 zł brutto. Termin wykonania dokumentacji ma zostać opracowana do końca 2019 r.

W ramach studium zostaną uwzględnione szczegółowe aspekty techniczne, dotyczące m.in. warunków geologicznych, układu torowego (plan i profil trasy, przekroje poprzeczne i podłużne), technologii wykonania tuneli szlakowych i stacji, zasilania elektrotrakcyjnego, rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną i naziemną, parametry eksploatacyjne taboru.

Najważniejszy zadaniem jest przygotowanie szczegółowe analizy finansowe jak też ekonomiczne oraz przedstawione zostaną możliwości realizacyjne (montaż finansowy zadania, etapowanie budowy). Przygotowane zostanie opracowanie oceniające możliwości zabezpieczenia środków finansowych z budżetu miasta Krakowa jak też możliwości pozyskania niezbędnego wsparcia zewnętrznego na realizację wszystkich etapów przyszłych zadań (np. granty UE, środki skarbu państwa, partnerzy prywatni, kredyty bankowe).
 
Zadanie będzie wskazanie w studium rozwiązania, które będą mogły stanowić podstawę do uzyskania decyzji środowiskowych uwarunkowaniach, a następnie do przygotowania programu funkcjonalno - użytkowego. Zakończenie opracowania studium, otworzy drogę do ogłoszenia zamówienia publicznego na realizację inwestycji.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF). To zadanie po zakończeniu pozwoli na dokładne określenie warunków realizacji szybkiego i bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie.


Przy obecnych realizowanych zdaniach transportu kolejowego – linii średnicowej, budowy nowej linii tramwajowej do oś. Górka Narodowa, to będzie bardzo ważny element do poprawy środków transportu miejskiego.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz