Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 6 listopada 2018

Stacja PKP Zabierzów


Stacja PKP Zabierzów to miejsce znane szczególnie turystom nie tylko z Krakowa.
Z młodych lat pamiętam tą jaka była obskurna stacje i nie przyjazne pseudo perony. Obecnie po modernizacji to nowoczesne perony przystosowane do podróży w tym też niepełnosprawnych. Co prawda jest jeszcze sporo roboty przy wykańczaniu obiektu.

Cytuje fragment wystąpienia w dniu 05 listopada br. Pana Andrzeja Adamczyka Ministra Infrastruktury:

… Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego podróżni na stacjach i przystankach zyskają wygodniejszy dostęp do pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Zabierzów jest jedną ze stacji na trasie Kraków – Katowice, na których  widać już efekty prac. Podobnie zmienia się kolej na wschodzie Polski i w Warszawie. Zależy nam na jak najlepszej dostępności do komunikacji we wszystkich regionach kraju… .

Stacja PKP w Zabierzowie jest całkowicie przebudowana w ramach projektu Kraków Mydlniki – Krzeszowice, wartego 302 mln zł netto. Na miejsce starych peronów wybudowano dwa nowoczesne oraz wyższe perony. Taka infrastruktura jest przyjazna dla pasażerów, którzy mają łatwiejszy dostęp do pociągów.

Peron typu wyspowego, umożliwiający z obu stron obsługę pociągów. Obiekt jedno krawędziowy obok dworca może obsłużyć więcej składów tak osobowych jak towarowych. Najważniejszym elementem jest jasne ekologiczne oświetlenie. Perony wyposażone w szerokie wiaty i nowoczesne ławki. Podróże ułatwiają czytelne oznakowanie tablice informacyjne, dobrze słyszalne nagłośnienie informujące o ruchu pociągów.

Ułatwieniem dla pasażerów jest przejście podziemne, które zastąpiło starą nie praktyczną kładkę nad torami. Obiekt zapewni bezpieczne dojście nie tylko do peronów, ale także na drugą stronę linii kolejowej. Dla osób o ograniczonej mobilności przewidziano windy i specjalne ścieżki dla niedowidzących.

Cytuje fragment wystąpienia w dniu 05 listopada br. Pana Piotra Majerczaka, członka Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

… Modernizacja linii m.in. trasy Kraków – Katowice, uwzględnia dostępność stacji i przystanków dla wszystkich podróżnych. Dlatego budujemy nowe, dobrze oznakowane i wyposażone perony, a przejścia podziemne wyposażamy w windy… .

Z kolejowych planów wynika, że wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30, pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Myślnikami, zakończą się w drugiej połowie 2019 roku.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”. Obecnie PLK prowadzą inwestycje równolegle na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Dzięki nim w 2020 roku pociągi, łączące oba regiony, zapewnią sprawną podróż. Wartość inwestycji Kraków – Katowice to w sumie ok. 2 mld zł.

Zakończenie inwestycji na szlaku kolejowym E 30 będzie oznaczać sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych na trasie pomiędzy Małopolską i Śląskiem.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz