Z młodych lat pamiętam tą jaka była obskurna stacje i
nie przyjazne pseudo perony. Obecnie po modernizacji to nowoczesne perony
przystosowane do podróży w tym też niepełnosprawnych. Co prawda jest jeszcze
sporo roboty przy wykańczaniu obiektu.
Cytuje fragment wystąpienia w dniu 05 listopada br. Pana Andrzeja
Adamczyka Ministra Infrastruktury:
… Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu
Kolejowego podróżni na stacjach i przystankach zyskają wygodniejszy dostęp do
pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Zabierzów jest jedną
ze stacji na trasie Kraków – Katowice, na których widać już efekty prac.
Podobnie zmienia się kolej na wschodzie Polski i w Warszawie. Zależy nam na jak
najlepszej dostępności do komunikacji we wszystkich regionach kraju… .
Stacja
PKP w Zabierzowie jest całkowicie przebudowana w ramach projektu Kraków
Mydlniki – Krzeszowice, wartego 302 mln zł netto. Na
miejsce starych peronów wybudowano dwa nowoczesne oraz wyższe perony. Taka
infrastruktura jest przyjazna dla pasażerów, którzy mają łatwiejszy dostęp do
pociągów.
Peron typu wyspowego, umożliwiający z obu stron obsługę pociągów.
Obiekt jedno krawędziowy obok dworca może obsłużyć więcej składów tak osobowych
jak towarowych. Najważniejszym elementem jest jasne ekologiczne oświetlenie.
Perony wyposażone w szerokie wiaty i nowoczesne ławki. Podróże ułatwiają
czytelne oznakowanie tablice informacyjne, dobrze słyszalne nagłośnienie
informujące o ruchu pociągów.
Ułatwieniem dla pasażerów jest przejście podziemne, które
zastąpiło starą nie praktyczną kładkę nad torami. Obiekt zapewni bezpieczne
dojście nie tylko do peronów, ale także na drugą stronę linii kolejowej. Dla
osób o ograniczonej mobilności przewidziano windy i specjalne ścieżki dla
niedowidzących.
Cytuje fragment wystąpienia w dniu 05 listopada br. Pana Piotra Majerczaka, członka Zarządu PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A.
… Modernizacja linii m.in. trasy Kraków
– Katowice, uwzględnia dostępność stacji i przystanków dla wszystkich
podróżnych. Dlatego budujemy nowe, dobrze oznakowane i wyposażone perony, a
przejścia podziemne wyposażamy w windy… .
Z kolejowych planów wynika, że wszystkie roboty
budowlane na odcinku linii kolejowej E30, pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem
Myślnikami, zakończą się w drugiej połowie 2019
roku.
Projekt
jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc
Europę”. Obecnie PLK prowadzą inwestycje równolegle na niemal całej długości
trasy Kraków - Katowice. Dzięki nim w 2020 roku pociągi, łączące oba regiony,
zapewnią sprawną podróż. Wartość inwestycji Kraków – Katowice to w sumie ok. 2
mld zł.
Zakończenie
inwestycji na szlaku kolejowym E 30 będzie oznaczać sprawniejsze przejazdy
pociągów pasażerskich i towarowych na trasie pomiędzy Małopolską i Śląskiem.
(zdjęcia chroni prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz