Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 18 sierpnia 2011

Polska Kolej Przepada czyli PKP

Aby uzdrowić przewozy pasażerskie PKP, Inter City i Regionalne należy powrócić do sprawdzonych metod. A nimi jest prosta sprawa, po przez likwidacje spółek, spółeczek oraz upaństwowić tą firmę.

Strajk kolejarzy popieram i jest potrzebny. Za to co się dzieje negatywnego na kolei jest winna współczesna władza, ale też bierne społeczeństwo. Mniej gadania, w więcej czynów. Zamiast starać się o większe dotacje z UE, co po niektórzy pseudo politycy myślą o oddanie narodowego przewoźnika w obce zagraniczne ręce.

Mamy negatywny przykład z telekomunikacja, bankami, ubezpieczeniami, prasą funduszami emerytalnymi i innymi mediami, które przeszły wobec zagraniczne ręce. Żadne państwo szanujące swoją tożsamość nie pozwoli aby ktoś obcy u niego rządził.

Mamy efekty w postaci bezrobocia, zamiast polskiego rolnictwa mamy odłogi. Ucieczka fachowców w Polsce wykształconych za Pieniądze polskiego podatnika. To była głupota aby w tej samej firmie spółki płaciły duży haracz innej spółce z tej samej firmy. Jedyny sposób na ratowanie kolejowych szlaków to powrót do poprzednich założeń.

Działania wszystkich firm przewozowych na żelaznych polskich drogach pod jeden jak poprzednio szyld. Natomiast rozdzielić tylko na poszczególne piony. Polska Flota Kolejowa najlepiej będzie zarządzana jeżeli ta spółka będzie mądrze kierowana i zarządzana przez Polaków.

Proponuje aby właścicielami PKP S.A. obok Skarbu Państwa były też Samorządy
szczebla wojewódzkiego. A także bogate Powiaty i Miasta. To samorządy powinny decydować i dbać o strukturę regionalną jak dworce, place przy dworcach, wpływ na rozkłady jazdy regionalne i średnicowe, wpływ na zakup taboru.

Optymalny podział PKP na Zarząd Centralny, Dyrekcje Okręgowe ( szczebel wojewódzki ).

Na szczeblu wojewódzki nadzór obok władz PKP powinien być udział przedstawicieli samorządów regionalnych oraz wojewody.

Pod względem specjalizacji najlepszy podział na : Przewozy towarowe PKP Cargo Przewozy osobowe z podziałem na: międzynarodowe i dalekobieżne PKP EICC, Wars odpowiedzialny za bufety oraz wagony restauracyjne w pociągach, wagony sypialne oraz kuszetki. Przewozy regionalne z podziałem na: między powiatami, gminami i do sąsiedniego Województwa. Miejskie obsługujące tylko daną aglomeracje.

Ochrona kolei powinna być jako jednostka pomocnicza Policji z jej uprawnieniami. Infrastruktura kolejowa tj. dworce, magazyny, warsztaty naprawcze taboru, tory, parowozownie, pozostała techniczna obsługa, drukarnie itp. Media tj. energetyka, telekomunikacja, informatyka jako jeden dział.

Większe remonty należy w ramach konkursu zlecać firmą zewnętrznym
Natomiast powinien być duży nacisk na estetyczną promocje w tym też w biurach podróży oraz w porozumienie z władzami regionalnymi różnego rodzaju marketingowe działania ofert przewoźnika. Przewozy kolejowe są bardziej atrakcyjne i tańsze oraz bezpieczniejsze niż przewozy busami.

Zakupione bilety i zniżki kolejowe powinny być zintegrowane, a nie każdy przewoźnik sam sobie ustala. Zakupiony bilet u jednego przewoźnika jest ważny u wszystkich przewoźników kolejowych. Zniżki powinny być optymalnie opracowane dla osób, które ukończyły 65 lat, inwalidów d. I grupy, uczącej się młodzieży szkolnej i akademickiej, służb mundurowych w czasie służby i po służbie. Najważniejsze podpisanie umowy z innymi państwami UE o wspólnym respektowaniu zniżek kolejowych.

Natomiast jeżeli chodzi o samych pracowników kolei powinno się ich wynagrodzenia i uprawnienia podzielić na służby: ruchu - czyli bezpośredniej obsługi jak obsługa pojazdów szynowych, zawiadowcy, konduktorzy. Techniczna obsługa, obsługa zaplecza. Administracja do, której powinno zaliczyć, zarządy, księgowość, rewizorzy, pozostała obsługa administracyjna.

Moje refleksje, może to utopia, ale coś powinno się w sprawie kolei nareszcie coś konkretnego zrobić, aby było widać efekty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz