Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 8 stycznia 2012

Krakowskie miejskie długi

Kraków mimo swej historycznej świetności jest miastem niedoinwestowanym w sferze infrastruktury drogowej, komunikacyjnej, komunalnej, mieszkaniowej, obsługi inwestorskiej. Sprawy przestrzeni kulturowej, rekreacji dla mieszkańców to osobny temat.

Obecna sytuacja finansowa i gospodarcza to też wina radnych kolejnych kadencji. O tragicznej sytuacji finansowej, nieprawidłowościach w zarządzaniu miasta obecni radni miejscy już wiedzieli z poprzedniej kadencji jak i obecnej.

O odwołanie obecnego Prezydenta Miasta były z różnych stron wnioski, między innymi obywatelski. Niestety radni wolą problemy nieprawidłowości zamiatać pod dywan. A teraz mamy problemy, które wcześniej czy później jak Rada Miasta nie zacznie działać ku poprawie skończą się kompromitacją w postaci wprowadzenie w mieście Zarządu Komisarycznego. A ten fakt bardzo się zbliża.

Jest jeszcze wiele nie wyjaśnionych spraw, a każdy kto ośmiela się ujawniać nieprawidłowości to zazwyczaj kończy jako bezdomny, oskarżony w sądach o pomówieniach, a Rada Miasta nic nie robi tylko skargi na Prezydenta i kierownictwo pracowników miasta i instytucje zależne kieruje do rozpatrzenia właśnie do Prezydenta i Zarządu Miasta, a sami nic nie wyjaśniają, nie kontrolują, nie sprawdzają dokładnie przedstawione nieprawidłowości i teraz są efekty.
 
Jest wiele wniosków odnośnie krakowskich oszczędności ze strony różnych organizacji politycznych. Mieszkańcy też składają wnioski co pokazuje jeden z wielu skierowany do Rady i Prezydenta Miasta Krakowa wniosek obywatelski w sprawie oszczędności finansowych w 2012 roku oraz zmian organizacyjnych Mieście Krakowie.

MOPS Kraków - likwidacja siedziby przy ul. Józefińskiej 14 i przeniesienie w inne miejsce o mniejszej powierzchni i zmniejszenie zatrudnienia w Zarządzie oraz biurze o 50 %.

Likwidacje filii przy ul. Jerzmanowskiego - taka sama jest przy ul. Powstańców Śląskich. Odwołanie ze stanowiska dotychczasowego dyrektora i z/ce - dyrektora. Likwidację Działu Bezdomnych w Nowej Hucie bo to fikcja, a zadanie przekazać do  już istniejących Filii. W efekcie bezdomni z innych rejonów miasta mają do pokonania odległość aż 10 km .

Przeprowadzenie dokładnej kontroli MOPS za okres ostatnich 5 lata (sprawa nieprawidłowego przyznawania zapomóg osobom posiadające samochody (za wyjątkiem inwalidów z orzeczeniem), majątki – zarejestrowane w księgach wieczystych. Wykorzystywanie między innymi w tzw. „Kampanii Przemocy w Rodzinie” do walki politycznej i niszczenia niewygodnych świadków przy udziale swoich pracowników, policji,  prokuratury i sądów, odmawianie uczestniczenia MOPS przy eksmisji z mieszkań swoich podopiecznych, podsycanie do eksmisji tych podopiecznych, nieprawidłowe gospodarowanie finansami.

Wyjaśnienie finansowania Stowarzyszenia U Siemachy w okresie listopad – grudzień. Jest wniosek o zmniejszanie dofinansowania na 2012 rok o 50 %.

Wyjaśnienie dlaczego MOPS odmawia dofinansowania Krakowskiego Banku Żywności ?

Wnioski o dofinansowanie w 2012 r : Krakowskiego Banku Żywności. Wspieranie  działalności Banku Żywności Caritas przy ul. Ossowskiego po przez podpisanie nowej umowy i aby były objęte też osoby z poza kościoła katolickiego, by nie było uzależnień od decyzji proboszcza danej parafii.

Zwiększenie wsparcia dla Oddziału Krakowskiego PCK. Zaprzestanie faworyzowania Oddziału Polskiego Związku Emerytów przy ul Krowoderskiej podczas gdzie takie działania też prowadzi Małopolski Związek Emerytów przy ul. Grzegórzeckiej i inne tego typu mniejsze Stowarzyszenia.

Wyjaśnienie na jakiej podstawie wykorzystując stanowisko  dyrektora MOPS zasiada w Zarządzie Caritas i innych instytucjach kościelnych.

Wyjaśnienie ile kosztowały Spoty reklamowe w Telewizji gdzie w listopadzie występowała dyrektorka MOPS.

Powołanie komisji do zbadania działań dotychczasowych MOPS z udziałem Rady Miasta Krakowa, prawników oraz czynników społecznych.

Likwidacje zbędnego stanowiska Pełnomocnika Prezydenta Miasta Krakowa ds. Prawnych i jego biura. Taniej jest zlecanie zadań już istniejącym biurom prawniczym

Likwidacje Biura Promocji i Turystyki, a zadanie jako zlecone przekazać do Krakowskiego Biura Festiwalowego, gdzie pracują fachowcy a nie amatorzy.

W miejsce dotychczasowej siedziby zlikwidowanego Biura Promocji i Turystyki przenieść Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Udział miasta w targach to fikcja.

Zlikwidować siedzibę MOWiS w Nowej Hucie i przenieść do siedziby przy ul. Brackiej gdzie teraz jest Biuro Kontroli Urzędu Miasta.

Wystąpienie z przynależności w niepotrzebnych organizacji jak Małopolska Organizacja Turystyczna i inne.

Likwidacja jednego stanowiska Wiceprezydenta i jego biura. Zmniejszenie ilości etatowych i bez etatowych Pełnomocników Prezydenta Miasta o co da najmniej 40 %.

Zakaz pełnienia jakiejkolwiek funkcji miejskiej tak społecznej jak etatowej z powiązaną działalnością w organizacjach otrzymujących finanse miejskie, dowody dyrektor MOPS, Stow. Siemacha inne. Ma to na celu zakaz łączenia funkcji i wykorzystywanie do celów pozaprawnych.

Wyjaśnienie statusu budynku Urzędu Miasta Krakowa przy ul. Wszystkich Świętych 6, gdzie przez dziesiątki lat mieścił się Urząd Stanu Cywilnego i instytucje obecnie mieszczące się w niewygodnych pomieszczeniach przy ul. Lubelskiej – podjęcie starań o odzyskanie tego obiektu.

Wyjaśnienie co do nieprawidłowego opracowywaniu ankiet dla osób starających się o
mieszkania z zasobów miasta - są osoby w tym też bezdomni czekające od 9 do 12 lat, a inne dostają się na listę i otrzymują mieszkania w  ciągu kilka miesięcy.

Wzmocnienie działań Biura Prasowego Urzędu Miasta Krakowa, które też zabezpiecza działanie Rady Miasta Krakowa. Ponadto na bieżąco informuje media jak i mieszkańców.

Takie działania dadzą oszczędności co najmniej 50 etatów, a najważniejsze oszczędności najmniej kilkadziesiąt milionów złotych rocznie.

Natomiast ostatnio wymyślono aby do inwestycji nie będącej inwestycją miasta wydać 12,6 mln zł na budowa dróg wokół Centrum religijnego mimo, że zaplanowana jest na przyszłe lata budowa w tym rejonie obwodnicy „Łagiewnickiej”. Na ten cel można otrzymać dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej.

Oczywiście jest dyplomatyczne wyjście z problemu. Obecny Prezydent Miasta Krakowa jest w wieku emerytalnym. Natomiast w zarządzie miasta jest zatrudniona osoba z fachowym wykształceniem, która do czasu wyboru nowego mogła by go zastąpić bez wprowadzania  Zarządu Komisarycznego. Natomiast bez problemu można by było przeprowadzić reorganizację w mieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz