Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 15 sierpnia 2013

Kopalnia Soli Wieliczka ambasadorem turystyki


Kopalnia Soli Wieliczce rośnie w siłę turystyczną nie tylko Małopolsce. Z roku, na rok wzrasta jej popularność wśród turystów polskich i zagranicznych. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek turystycznych na świecie.

Mimo, że rok 2013 ma dopiero ponad siedem miesięcy do okazuje się, że znowu wzrosło zainteresowanie zwiedzanie solnych podziemi. Obecnie dwa szyby tj. Daniłowicza i Regis nie nadążają z obsługą klientów i pensjonariuszy do podziemnego Sanatorium.

Obecnie turystyczne atrakcje dzielą się na:
- Podziemną Trasę Turystyczną.
- Podziemne Uzdrowisko Solne ze specyficznym mikroklimatem leczniczym.
  Należy zaznaczyć, że może jeszcze w tym roku wzbogaci się o nową kolejną
  większą komorę do dyspozycji pensjonariuszy oraz nowoczesne zaplecze sanitarne
jak też cateringowe dla potrzeb pensjonariuszy.
- W dawnym Młynie Solnym na II piętrze nad naziemną częścią medyczną Uzdrowiska
  znajduje się 14 pokoi z łazienkami o wysokim standardzie.
- Własny hotel Grand Sal **** powstał w dawnej łaźni na terenie Parku Kingi
- Pod ziemią 125 m w atmosferze specyficznego mikroklimatu solnego znajduje się w komorze
  Słowackiego komfortowy kompleks wypoczynkowo - noclegowy z 48 łóżkami.
- Najnowsza oferta to możliwość przeistoczenia się w górnika na Trasie Górniczej, gdzie turyści
  w specjalnych ubraniach poznają dzikość mało znanych podziemnych chodników.
- Obecnie w przygotowywaniu jest najnowszą oferta - będą budowane tężnie solne
  na powierzchni w miejscu starych hal i kopalnianych terenów po przemysłowych.
- W Krakowie przy ul. Wiślnej przy samych Plantach znajduje się przedstawicielstwo Trasy
  Turystycznej Kopalni, gdzie bez specjalnego wyjazdu do Wieliczki można załatwić
  wszystkie sprawy turystyczne.

Dzięki takiemu zapleczu obecnie w tym roku już w stosunku do 2012 z różnych form oferowanych przez Kopalnię Soli w Wieliczce zwiedziło o 8 % więcej turystów krajowych i zagranicznych.

Najlepszym w tym roku miesiącem był lipiec. Dość często były bardzo długie kolejki turystów oczekujący na zjazd do podziemi, które sięgały, aż do Parku Kingi.
Trasa Turystyczna zadbała o oczekujących i były wystawione lekkie przewiewne namioty z ławkami.

Przedstawione zostały informacje przez Pana Kajetana d’Obyrna Prezes Zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. informacje statystyczne, które w lipcu wynosiły:
- wzrost liczby odwiedzających w stosunku do lipca 2012 roku o 2,2 tys. osób,
- od początku 2013 roku gościło w kopalnia 684,2 tys. turystów, 
- turystów z Polski było 337,3 tys.
- najwięcej turystów z zagranicy stanowili:
  a) Brytyjczycy 38,6 tyś. turystów,
  b) Włosi 23,2 tyś. turystów,
  c) Koreańczycy 22,9 tyś. turystów,
  d) Rosjanie 22,54 tyś. turystów
  e) Niemcy 22,52 tys. turystów,
   f) Francuzi 22,48 tyś. osób.
Hiszpanie, Amerykanie, Szwedzi i Czesi znaleźli się też w pierwszej dziesiątce odwiedzających kopalnie.

Kopalnie Soli w Wieliczce polubili sobie dziennikarze z całego świata, ale także sportowcy czy kolarze. Własne co roku Pan Czesław Lang z Firmy Lang Team w komorze Warszawa organizuje podsumowanie Tour de Pologne.

Natomiast ja preferuje 18 dniowe turnusy w Podziemnym Uzdrowisku, a szczególnie zdrowotne noclegi z soboty na niedzielę.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz