Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 14 sierpnia 2016

Łącznica kolejowa Kraków – Krzemionki – Etap 4.


Od wtorku 16 sierpnia br. na skrzyżowaniu ulic Wielicka – Limanowskiego Powstańców Śląskich rozpocznie się najtrudniejszy 4 etap prac związanych z budową łącznicy kolejowej stacji PKP Krzemionki – Zabłocie.

Na konferencji prasowej, która odbyła się na terenie budowy odcinka kolejowego przy ul. Dąbrowskiego przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA  i ZIKiT w Krakowie przedstawili plan drogowy jaki od wtorku będzie obowiązywał kierowców.

Jak się okazuje tylko komunikacja tramwajowa z niewielkimi przerwami będzie
czynna oraz dla transportu kołowego w kierunku Mateczny – Nowa Huta będzie czynna estakada Obrońców Lwowa.

Na skrzyżowaniu Wielicka – Limanowskiego - Powstańców Śląskich – Powstańców Wielkopolskich będą prowadzone bardzo trudne prace inżynieryjne. Pierwszym podstawowym zadaniem będzie wybudowanie 6 prowizorycznych podpór na ul. Wielickiej i przy wylocie ul. Powstańców Śląskich pomiędzy istniejącymi żelbetonowymi już istniejącymi.

Z uwagi, że dwa żelazne przęsła pod tory kolejowe będą miały 78 i 81 metrów i jedyną możliwością jest dostarczanie ich transportem samochodowym  we fragmentach po około 26 mb i duży ciężar wagowy.
Na miejscu na terenie budowy będą następnie transportowane przy pomocy specjalnego dźwigu na prowizoryczne podpory gdzie nastąpi ich montaż oraz prace wykończeniowe.

Co prawda w pierwszej wersji prace te planowano na sześć miesięcy, ale z uwagi na dobrą organizacje pracy przez wykonawców z BUDIMEXEM i Mostostalem na czele oraz wielu pod wykonawców prace będą skrócona może nawet do trzech miesięcy.

Wybierając się w ten rejon najlepiej zapoznać się ze zmianami w komunikacji na stronach www.mpk.krakow.pl , www.zikit.krakow.pl , www.zablocie-krzemionki.pl

Wracając na odcinek budowy łącznicy przy ul. Dąbrowskiego w Krakowie stwierdza się, że postęp prac idzie w oszałamiającym tempie. Na przęsłach na starymi torami kolejowymi przy ul. Dąbrowskiego – Romanowicza – Dekerta już są odcinki  na przęsła, które są zabetonowane i przystosowane będą do układania  podkładów pod tory kolejowa. Budowa nowej stacji kolejowej Kraków – Zabłocie jest bardzo zaawansowana.

Otwarty został częściowo tunel dla pieszych, który ułatwia dojście do MOCAK – u i Fabryki Schindlera od strony Placu Bohaterów Getta. Zmienione zostały trasy między innymi autobusów MPK linii 174, 178.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz