Od
wtorku 16 sierpnia br. na skrzyżowaniu ulic Wielicka – Limanowskiego Powstańców
Śląskich rozpocznie się najtrudniejszy 4 etap prac związanych z budową łącznicy
kolejowej stacji PKP Krzemionki – Zabłocie.
Na
konferencji prasowej, która odbyła się na terenie budowy odcinka kolejowego
przy ul. Dąbrowskiego przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ZIKiT w Krakowie przedstawili plan drogowy
jaki od wtorku będzie obowiązywał kierowców.
Jak się okazuje tylko komunikacja tramwajowa z niewielkimi przerwami będzie
czynna
oraz dla transportu kołowego w kierunku Mateczny – Nowa Huta będzie czynna
estakada Obrońców Lwowa.
Na skrzyżowaniu Wielicka – Limanowskiego - Powstańców Śląskich – Powstańców Wielkopolskich będą prowadzone bardzo trudne prace inżynieryjne. Pierwszym podstawowym zadaniem będzie wybudowanie 6 prowizorycznych podpór na ul. Wielickiej i przy wylocie ul. Powstańców Śląskich pomiędzy istniejącymi żelbetonowymi już istniejącymi.
Z
uwagi, że dwa żelazne przęsła pod tory kolejowe będą miały 78 i 81 metrów i
jedyną możliwością jest dostarczanie ich transportem samochodowym we fragmentach po około 26 mb i duży ciężar
wagowy.
Na
miejscu na terenie budowy będą następnie transportowane przy pomocy specjalnego
dźwigu na prowizoryczne podpory gdzie nastąpi ich montaż oraz prace
wykończeniowe.Co prawda w pierwszej wersji prace te planowano na sześć miesięcy, ale z uwagi na dobrą organizacje pracy przez wykonawców z BUDIMEXEM i Mostostalem na czele oraz wielu pod wykonawców prace będą skrócona może nawet do trzech miesięcy.
Wybierając
się w ten rejon najlepiej zapoznać się ze zmianami w komunikacji na stronach www.mpk.krakow.pl , www.zikit.krakow.pl , www.zablocie-krzemionki.pl
Wracając
na odcinek budowy łącznicy przy ul. Dąbrowskiego w Krakowie stwierdza się, że
postęp prac idzie w oszałamiającym tempie. Na przęsłach na starymi torami
kolejowymi przy ul. Dąbrowskiego – Romanowicza – Dekerta już są odcinki na przęsła, które są zabetonowane i
przystosowane będą do układania
podkładów pod tory kolejowa. Budowa nowej stacji kolejowej Kraków –
Zabłocie jest bardzo zaawansowana.
Otwarty
został częściowo tunel dla pieszych, który ułatwia dojście do MOCAK – u i
Fabryki Schindlera od strony Placu Bohaterów Getta. Zmienione zostały trasy
między innymi autobusów MPK linii 174, 178.
(zdjęcia
chroni prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz