Były czasy kiedy na stacji PKP Kraków - Bonarka
zatrzymywały się głównie osobowe pociągi. Głównym zadaniem jej była obsługa
pociągów towarowych, bocznicy zakładów chemicznych Bonarka, Cegielni oraz
transportów wojskowych.
Historia kołem toczy i PKP PLK przekazało informacje,
cytuje: ...Pociągi zatrzymają się na stacji Kraków Bonarka.
Od
12 lutego pasażerowie pociągów z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska
Białej i Zakopanego mogą skorzystać ze stacji Kraków Bonarka. PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. przygotowały możliwość bezpiecznego dostępu do pociągów.
Zakończona
przebudowa rozjazdów na stacji Kraków Bonarka zapewni dojazd pociągów do peronów.
Od
12 lutego będą mogły zatrzymać się tam pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei
Małopolskich, jadące z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i
Zakopanego oraz jadące z tych kierunków do Krakowa. Wprowadzona do rozkładu
organizacja będzie obowiązywała do 9 czerwca br.
Od
czerwca, prace na stacji Kraków Bonarka związane będą ze zmianą układu
torowego. Zakres robót i wymogi bezpieczeństwa wyłączą stację z obsługi
pasażerskiej. Najbliższe przystanki to oddalony o 1200 metrów Kraków Łagiewniki
oraz Kraków Podgórze w odległości 1700 m.
Przebudowa
stacji Kraków Bonarka zakończy się w 2021 r. Zapewniona będzie lepsza i
wygodniejsza obsługa podróżnych. Będzie nowy peron, wyposażony w wiaty i ławki
oraz czytelne oznakowanie i rozkłady jazdy. Kładka pieszo – rowerowa, umożliwi
bezpieczne połączenie z przystankami komunikacji publicznej przy ulicy
Tischnera i Puszkarskiej oraz centrum handlowym.
Stacja
będzie dostosowana dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Przebudowa stacji realizowana jest na odcinku Kraków Płaszów – Podbory
Skawińskie w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na
odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” o wartości 175 mln zł netto.
Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowano
w latach 2017 – 2020… .
(zdjęcia
chroni prawo autorskie)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz