Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 marca 2012

Konferencja „BUSINESS & DESIGN”


Brytyjsko - Polska Izba Handlowa w Krakowie i Kopalnia Soli WIELICZKA w dniu 1 marca zorganizowali specjalistyczną konferencję na temat jaki wpływ ma DESIGN dla biznesu.

Konferencje otworzyły i prowadziły: Agnieszka Libura Dyrektor BPCC Kraków i Agnieszka Popielarska członek BPCC Kraków

Moderatorami byli: Marcin Andrukowicz, Jakub Czerwiński członkowie zarządu Kopalnia Soli „Wieliczka”, Tomasz Banaś dyrektor zarządzający firmą Optima Marketing Group, Iwona Kargol - Dębicka Prezes Fundacji „Forum”, Karolina Manikowska - Nowy Styl Group i inni.

Co to jest  DESIGN zwany też DIZAJNEM ?

Jest to potoczny termin powiązany ze wzornictwem przemysłowym, grafiką użytkową i pochodzi od słowa łacińskiego „designare” inaczej wyznaczać, mianować, rysunek, wzór itp.
 
Aktualna sytuacja gospodarcza z kryzysem wymusza aby wszystkie czynniki, które prowadzą do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw były brane pod uwagę i są niezmiernie ważne.

Właściciele firm muszą decydować aby firma przezwyciężyła kryzys między innymi po przez wprowadzanie Designu swoich wyrobów ale też i zmiany mentalności. Obecna sytuacja gospodarcza wymusza unowocześnienia czyli designu od znaku firmowego i towarowego tak aby odróżniały się od konkurencji, ale też były łatwe do zapamiętania jak największej ilości odbiorców ich produktów.

Oczywiście Design powinien iść w parze z polepszeniem jakości produktu oraz aby cena końcowa była realna i atrakcyjna dla większości odbiorców.  Należy zacząć od unowocześnienia loga czyli , znaku firmowego, tworzenie nowych produktów , wykonanie funkcjonalnych opakowań z logo firmy do tych produktów.

Ostatnim etapem jest odpowiednia reklama i promocja np. nowego produktu tak aby dotarł do największej ilości odbiorców. Jak potwierdzają obecne badania design nie tylko optymalizuje, ale wpływa na zwiększenie wyników finansowych, tym samym zwiększenie dochodów firmy.

Moderatorzy konferencji o designu przedstawiali jaki ma wpływ na wynik finansowy w nowoczesnej firmie. Tematyka współczesnych form promocji oraz wykonawstwa  tych urządzeń ma znaczący wpływ na osiągniecie sukcesu.

Uczestnicy przedstawili na konkretnych przykładowych działaniach w tym temacie w firmach : Kopalnia Soli Wieliczka, Nowy Styl producent krzeseł, gdzie z dwu osobowej małej firmy obecnie powstał międzynarodowy kombinat posiadający swoje oddziały w kilku państwach europejskich i wchodzą na rynki azjatyckie.

Iwona Kargol - Dębicka Prezes Fundacji „Forum” przedstawiła dokładne informacje roli i zadań omawianego wyżej tematu. W Polsce istnieje kilka Centrów Designowych jak przykładowo Warszawa, Katowice, Cieszyn.

Niestety Kraków mimo, że województwo małopolskie jest zagłębiem myśli i postępu designowego brak zainteresowania władz Krakowa i Województwa aby taka placówka powstała.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz