Łączna liczba wyświetleń

sobota, 11 sierpnia 2012

Krakowska konferencja drogowa

Instytut Studiów Strategicznych w środę 8 sierpnia w krakowskim Hotelu Hilton zorganizował debatę na temat „Narodowego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego”.

W 1993 roku powstało Międzynarodowe Centrum Rozwoju Demokracji, następnie przemianowane na Instytut Studiów Strategicznych. Założycielami tej zasłużonej placówki jest: Uniwersytet Jagielloński i Akademia Ekonomiczna w Krakowie oraz Bogdana Klicha.

Podstawowymi działaniem tej liczącej placówki eksperckiej jest: współpracująca z wieloma ośrodkami zajmującymi się sprawami międzynarodowymi oraz zagadnieniami bezpieczeństwa w kraju i za granicą.

Prelekcje otwierającą debatę wygłosiła Anna Szymańska - Klich Prezes Fundacji Instytut Studiów Strategicznych w Krakowie.

Głównym wykładowcą środowej spotkania był Pan Sławomir Nowak Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Ekspert z dziedziny gospodarki i transportu Tadeusz Syryjczyk przedstawił jak tego typu programy działają w Anglii i innych państwach europejskich.

W debacie uczestniczyli między innymi Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa i członek zarządu Jacek Krupa. Portu Lotniczy w Balicach reprezentował Prezes Zarządu dr Jan Pamuła i inni.

Opracowywany „Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” skierowany będzie do grup docelowych: uczestnicy ruchu drogowego, do administracja publicznej, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, organizacje rządowych i samorządowych, eksperci, naukowcy oraz media.

Zaproponowany program będzie opierał się na zasadzie 4E:
- Emergency - pomoc przedmedyczna i medyczna
- Engineering - dodatkowe środki na poprawianie bezpieczeństwa, na spowalniacze,
  ronda, drogi o odpowiedniej konstrukcji.
- Enforcement - nadzór i kontrola; z tym będzie się wiązała większa penalizacja
  łamania przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Education - edukacja związana z bezpieczeństwem ruchu od najmniejszych
  przedszkolaków, szkoły i innych użytkowników ruchu drogowego. 

Wdrożenie Narodowego Programu nastąpi nie wcześniej niż w 2013 roku.

Dla Krakowa i Małopolski najważniejszymi drogowymi tematami to:
1. Obwodnica Krakowa S7, której część od autostrady A 4 przez Kraków - Rybitwy niestety
    kończy się w szczerym polu, a szkoda. Dokończenie tej inwestycji po przez jej wznowienie
    może nastąpić dopiero w 2014 roku.
2. Dla Krakowa jest to ważny odcinek drogowy, który odciąży krakowska aleje Trzech Wieszczów
    od tranzytu TIR ów jak też ułatwi dojazd do Centrum gospodarczego i baz na Oś. Rybitwy w
    Krakowie. Łatwiejszy będzie dojazd do firm na terenie Nowej Huty.
3. Kolejny problem drogowy regionu to jak najszybsze zakończenie budowy odcinków autostrady A 4 na terenie małopolskiego województwa, po przez województwo Podkarpackie aż do granicy z
  Ukrainą.

Z roku na rok wzrasta ilość samochodów osobowych i ciężarowych, ale proporcjonalnie nie wzrasta ilość kilometrów nowych dróg, autostrad i miejsc postojowych.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim) i ( CC )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz