Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 listopada 2012

Ale poznański kawał z krakowskim metrem


Przed podpisaniem porozumienia pomiędzy krakowskim PO a Prezydentem Krakowa w zamian za jego nie odwołanie z pełnionej funkcji jednym z punktów zawierał sprawę zgody na powstanie metra w Krakowie.

To jest jak wróżeniem z fusów. Kraków ma duże długi, że nie stać miasta na wiele bieżących zadań i musi ograniczać też niektóre inwestycje. Od soboty będą ograniczenia w komunikacji miejskiej.

Poznański autor artykułu W Krakowie powstanie metro? Miasto: A może trzy linie jednocześnie? Na jednym z internetowych stronach, po prostu zakpił sobie z krakowian.

Niestety to są skutki jak się dokładnie nie czyta różnego rodzaju materiały i nie sprawdza informacje. Można się zastanowić czy osoba z Poznania tak bardzo dobrze zna się na tym co dzieje kilkaset kilometrów na terenie Krakowa. W dodatku załącza do materiału zdjęcie metra warszawskiego.

Osoby piszące różne materiały o Krakowie dość często zdarza się, że dawno w tym mieście nie byli. A informacje czerpią bez dokładnej analizy.

Jak na złość w Krakowie od kilku lat istnieje tzw. para metro. Jego początek to Rondo Mogilskie a końcówka wyjazd koło pętli tramwajowej Dworzec Towarowy. Ta linia posiada dwie stacje: Kraków - Główny i Politechnika.

Dlaczego Kraków nie może posiadać w obecnej epoce metro ?
- płytkie pokłady wody podskórnej,
- tereny zalewane wodami z Wisły,
- ze względów geologicznych,
- na terenie Krakowa i Nowej Huty są liczne podziemne zabytki i niespodzianki,
- w nowej Hucie ul. Klasztorna i Igołomska to teren gdzie znajduje się jak już nazwa
  mówi słynny zabytkowy klasztor i na takie podkopy konserwator by się nie zgodził,
- osobny problem to kasa i to zaledwie około 10 miliardów złotych na budowę jednej
  linii. A gdzie pieniądze na badania geologiczne, które są bardzo drogie.

Jeżeli w rejonie Nowej Huty zaczęto by kopać to co się stało w Warszawie z zalaniem budowy w Krakowie od razu by zatopiło nie tylko inwestycje.

Podstawową inwestycją dla Krakowa jest przebudowa linii kolejowej od stacji Kraków - Mydlniki do stacji PKP Balice Lotnisko. Przebudowa będzie polegała na wybudowanie drugiego torowiska ( obecnie jest jedno ), elektryfikację tego odcinka, przebudowa skrzyżowania kolejowo - drogowego na bezkolizyjne przy ul. Balickiej. Ma nastąpić też przebudowa obecnej stacji końcowej Balice Lotnisko i skierowanie bliżej lotniska.

Kolejna od wielu lat planowana inwestycja to budowa przełączki kolejowej od stacji PKP Kraków - Krzemionki do Kraków - Główny z ominięciem stacji Kraków - Płaszów. Jest to ważne bo skróci czas przejazdu pociągów od kierunku Zakopane. Niestety z powodu trudności finansowych od lat ta inwestycja jest odkładana.

Od wielu lat trwa przygotowywanie włączenia PKP do linii  kolei aglomeracyjnej Krakowa i okolic. Obecnie pewne fragmenty tego zadania są już realizowane. Jako przykład zmodernizowane połączenie z Wieliczką.

Natomiast analizowanie ewentualnych możliwości budowy metra jest znane co najmniej od zakończenia II wojny światowej. A jak to bywa w Krakowie to budowa metra, jest tematem zastępczym.

Niestety są media, które piszą pod czyjeś dyktando, a potem ktoś inny robi promocje przepisując bez należytej analizy.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz