Przed podpisaniem
porozumienia pomiędzy krakowskim PO a Prezydentem Krakowa w zamian za jego nie
odwołanie z pełnionej funkcji jednym z punktów zawierał sprawę zgody na
powstanie metra w Krakowie.
To jest jak wróżeniem z
fusów. Kraków ma duże długi, że nie stać miasta na wiele bieżących zadań i musi
ograniczać też niektóre inwestycje. Od soboty będą ograniczenia w komunikacji
miejskiej.
Poznański autor artykułu W
Krakowie powstanie metro? Miasto: A może trzy linie jednocześnie? Na jednym
z internetowych stronach, po prostu zakpił sobie z krakowian.
Niestety to są skutki jak
się dokładnie nie czyta różnego rodzaju materiały i nie sprawdza informacje.
Można się zastanowić czy osoba z Poznania tak bardzo dobrze zna się na tym co
dzieje kilkaset kilometrów na terenie Krakowa. W dodatku załącza do materiału
zdjęcie metra warszawskiego.
Osoby piszące różne
materiały o Krakowie dość często zdarza się, że dawno w tym mieście nie byli. A
informacje czerpią bez dokładnej analizy.
Jak na złość w Krakowie od
kilku lat istnieje tzw. para metro. Jego początek to Rondo Mogilskie a końcówka
wyjazd koło pętli tramwajowej Dworzec Towarowy. Ta linia posiada dwie stacje:
Kraków - Główny i Politechnika.
Dlaczego Kraków nie może
posiadać w obecnej epoce metro ?
-
płytkie pokłady wody podskórnej,
-
tereny zalewane wodami z Wisły,
-
ze względów geologicznych,
- na terenie Krakowa i Nowej
Huty są liczne podziemne zabytki i niespodzianki,
- w
nowej Hucie ul. Klasztorna i Igołomska to teren gdzie znajduje się jak już
nazwa
mówi słynny zabytkowy klasztor i na takie podkopy konserwator by
się nie zgodził,
- osobny problem to kasa i
to zaledwie około 10 miliardów złotych na budowę jednej
linii. A gdzie pieniądze na badania geologiczne, które są bardzo
drogie.
Jeżeli w rejonie Nowej Huty
zaczęto by kopać to co się stało w Warszawie z zalaniem budowy w Krakowie od
razu by zatopiło nie tylko inwestycje.
Podstawową inwestycją dla
Krakowa jest przebudowa linii kolejowej od stacji Kraków - Mydlniki do stacji
PKP Balice Lotnisko. Przebudowa będzie polegała na wybudowanie drugiego
torowiska ( obecnie jest jedno ), elektryfikację tego odcinka, przebudowa
skrzyżowania kolejowo - drogowego na bezkolizyjne przy ul. Balickiej. Ma
nastąpić też przebudowa obecnej stacji końcowej Balice Lotnisko i skierowanie
bliżej lotniska.
Kolejna od wielu lat
planowana inwestycja to budowa przełączki kolejowej od stacji PKP Kraków -
Krzemionki do Kraków - Główny z ominięciem stacji Kraków - Płaszów. Jest to
ważne bo skróci czas przejazdu pociągów od kierunku Zakopane. Niestety z powodu
trudności finansowych od lat ta inwestycja jest odkładana.
Od wielu lat trwa
przygotowywanie włączenia PKP do linii
kolei aglomeracyjnej Krakowa i okolic. Obecnie pewne fragmenty tego
zadania są już realizowane. Jako przykład zmodernizowane połączenie z
Wieliczką.
Natomiast analizowanie
ewentualnych możliwości budowy metra jest znane co najmniej od zakończenia II
wojny światowej. A jak to bywa w Krakowie to budowa metra, jest tematem
zastępczym.
Niestety są media, które
piszą pod czyjeś dyktando, a potem ktoś inny robi promocje przepisując bez
należytej analizy.
(zdjęcia i materiał jest
chroniony prawem autorskim)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz