Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 listopada 2012

Nowa sieć komunikacyjna w Krakowie


Władze Miasta Krakowa mimo, że długi miejskie rosną , a kasa jest pusta, drożeją bilety komunikacji miejskiej jak też inne podatki regionalne. Radni i urzędnicy postanowili dokonać marszrutyzacje komunikacji miejskiej. Powinno się zastanowić po co ?

Kraków tonie w długach, brak środków finansowych na podstawowe zadania, jak służba zdrowia, oświata gdzie w kolejce do likwidacji jest 25 szkół. I pomyśleć, że w opluwanym PRL u społeczeństwo budowało i tworzyło 1000 szkół na 1000 Lecie Państwa Polskiego. Obecnie placówki oświatowe są likwidowane.

Obecna siatka połączeń komunikacji miejskiej w Krakowie została przepracowana w 1999 roku. Systematycznie była przystosowywana do obecnych warunków komunikacji i obsługi pasażerów.

Z dniem 17 listopada pasażerów KMK będzie obsługiwać tylko 22 linie tramwajowe i 141 autobusowych. W wielu przypadkach obecnie pasażer w większości mógł bez przesiadki dostać się do Nowej Huty czy Krowodrzy oraz Bronowic. Zgodnie z nowymi rozkładami będą przypadki nawet kilku przesiadek.

Remarszrutyzacje komunikacji miejskiej może podatników kosztować nawet kilkaset tysiecy złotych. Na takie zmiany potrzebne są pieniądze na druk nowych rozkładów jazdy, wymiana oprogramowania w wozach tramwajowych i autobusowych, zniszczenie jeszcze pachnących farbą już nieaktualnych wydawnictw oraz   materiałów promocyjnych i wydrukowanie nowych.

A gdzie straty pasażerów i innych użytkowników korzystających z komunikacji miejskiej ? W okresie przygotowywania zmian faktycznie brak było konsultacji ze społeczeństwem.

No cóż oto skutki nowego porozumienia politycznego obecnie rządzącej w Krakowie opcji politycznej z prezydentem miasta.

Kiedy w sobotę 17 listopada mieszkańcy Krakowa i turyści będą chcieli skorzystać z komunikacji miejskiej to okaże się, że ich znana linia np. autobusu 128 lub tramwaju lini 8 zawiezie w inne miejsce. A na wiele linii tramwajowych i autobusowych będzie się bezzasadnie oczekiwać, bo mądrzy postanowili je zlikwidować.

Co ciekawe, zmiana nazwy komunikacji miejskiej i logo w wielu miejscach okazała się bezzasadna, kiedy teraz jest moda na powrót do poprzednich nazw i znaków.


Logo komunikacji miejskiej o nazwie MPK było rozpoznawalne na całym świecie i kojarzyło się z historią miasta jak też świadczeniem dobrej organizacji i usług. Niestety urzędnicy i rajcy wymyślili nowe logo i nazwę na KMK - Komunikacja Miejska w Krakowie. A zatwierdzone nowe logo nie ma nic z symboliką Krakowa i jego okolic.

Od przyszłej soboty z mapy Krakowa znikną następujące linie:
- tramwajowe: 7 - Kurdwanów - Krowodrza Górka, 12 - Ruczaj - Wieczysta, 15 - Cichy Kącik - Pleszów, 17 - Oś. Piastów - Kopiec Wandy, 51 - Nowy Bieżanów - Dworzec Towarowy,
- autobusowe: 115 - Krowodrza Górka - Witkowice, 141 - Borek Fałęcki - Oś. Kliny, 148 - Szpital Rydygiera - Krakowska Akademia, 149 - Kombinat - Oś. Zielone, 156 - Rondo  Grunwaldzkie - Skotniki Szkoła, 453 - Szpital Żeromskiego - Prądnik Czerwony.

17 listopada z nowej pętli autobusowej i tramwajowej przy Osiedlu Ruczaj - Czerwone Maki będą odjeżdżać następujące linie :
- tramwaje: 11 - Mały Płaszów, 18 - Krowodrza Górka, 23 - Nowy Bieżanów, 52 - Oś Piastów,
- autobusy: 116 - Os. Pod Fortem, 194 - Krowodrza Górka, 203 – Tyniec Kamieniołom, 223 - Brzeźnica, 213 - Krzęcin, 253 - Radziszów, 263 - Wola Radziszowska, 283 - Skawina, nocna 903 – Skawina.
 
Aby pasażer mógł się w nowych krakowskich zawiłościach komunikacji miejskiej zorientować, powinien posiadać dostęp do internetu i każde skorzystanie z tramwaju lub autobusu prześledzić na stronie www.kmkkrakow.pl , www.mpk.krakow.pl , www.zikit.krakow.pl .

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz