W dniu dzisiejszym na konferencji prasowej przedstawiciel MPK S.A. Kraków i Firmy AMS przedstawili realizację pierwszego etapu projektu „Krakowski system informacji dla pasażerów” komunikacji miejskiej.Przez miesiąc działania tego projektu z systemu skorzystało poprzez łącza internetowe w telefonach komórkowych ponad 80 tys. osób, które pobrały 2055 kodów QR na terenie Krakowa.
Będąc na przystanku tramwajowym lub autobusowym przy pomocy aplikacji zamieszczonej na przystanku jest możliwość sprawdzenia przy pomocy pierwszego w Polsce rozwiązania wykorzystującego technologię QR - Quick Response czyli dwuwymiarowych obrazków, zawierających zaszyfrowaną informację zapisaną w postaci czarno - białych punktów.
Autorem projektu i realizatorem jest Firma AMS. Dzięki wsparciu i współpracy instytucji jak Urząd miasta Krakowa, krakowski miejski przewoźnik MPK S.A., Ale system nie zadziałałby bez współpracy wielu podmiotów: Urzędu Miasta Krakowa, MPK S.A. , domu mediowego OMD jak też firmy McDonald’ s w Krakowie.
Obecnie ten system w Krakowie działa na 1743 przystankach komunikacji miejskiej. Z tym testowym systemem QR już miało doczynienia na ulicach Krakowa 353 681 osób w wieku 15-75 lat.
Jak działa system ?
Przedstawiamy przekazaną instrukcje obsługi systemu:
Na mapie cyfrowej może obejrzeć dokładne położenie wiaty, przy której aktualnie znajduje.
Dodatkowo jest możliwość uzyskania informacji o obiektach znajdujących się w pobliżu wiaty, przy której się ona znajduje np. stadion, lotnisko itp.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, każdego dnia przewozi ok.1 mln pasażerów. MPK posiada ponad 500 autobusów wszystkie z niskimi podłogami oraz przystosowane do przewozy osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.Firma posiada 200 pociągów tramwajowych w 45 % to tzw. nisko podłogowe. Pojazdy krakowskiego przewoźnika kursują na 130 liniach autobusowych i 26 tramwajowych.
(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim) i ( CC )
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz