Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 10 lipca 2012

Krakowski system informacji dla pasażerów


W dniu dzisiejszym na konferencji prasowej przedstawiciel MPK S.A. Kraków i Firmy AMS przedstawili realizację pierwszego etapu projektu „Krakowski system informacji dla pasażerów” komunikacji miejskiej.

Od czerwca 2012 r mieszkańcy i turyści w Krakowie mogą korzystać z systemu jak najłatwiej dojechać do zaplanowanego celu  komunikacją miejską jak też zapoznać się z rozkładem jazdy przy pomocy  telefonu komórkowego.

Przez miesiąc działania tego projektu z systemu skorzystało poprzez łącza internetowe w telefonach komórkowych ponad 80 tys. osób, które pobrały 2055 kodów QR na terenie Krakowa.

Będąc na przystanku tramwajowym lub autobusowym przy pomocy aplikacji zamieszczonej na przystanku jest możliwość sprawdzenia przy pomocy pierwszego w Polsce rozwiązania wykorzystującego technologię QR - Quick Response czyli dwuwymiarowych obrazków, zawierających zaszyfrowaną informację zapisaną w postaci czarno - białych punktów.

Autorem projektu i realizatorem jest Firma AMS. Dzięki wsparciu i współpracy instytucji jak Urząd miasta Krakowa, krakowski miejski przewoźnik MPK S.A., Ale system nie zadziałałby bez współpracy wielu podmiotów: Urzędu Miasta Krakowa, MPK S.A. , domu mediowego OMD jak też firmy McDonald’ s w Krakowie.

Obecnie ten system w Krakowie działa na 1743 przystankach komunikacji miejskiej. Z tym testowym systemem QR już miało doczynienia na ulicach Krakowa 353 681 osób w wieku 15-75 lat.

Jak działa system ?
Przedstawiamy przekazaną instrukcje obsługi systemu:

W gablocie wiaty przystankowej obok rozkładów jazdy umieszczone zostały karty informacyjne z unikalnym kodem QR. Po zeskanowaniu kodu telefonem komórkowym pasażer zobaczy na wyświetlaczu swojego telefonu stronę serwisu www.jakdojade.pl

Na mapie cyfrowej może obejrzeć dokładne położenie wiaty, przy której aktualnie znajduje.
Następnie powinien wpisać pożądany adres docelowy swojej podróży. Po chwili otrzyma na ekranie swojego telefonu informację o możliwych połączeniach do wybranego miejsca.

Dodatkowo jest możliwość uzyskania informacji o obiektach znajdujących się w pobliżu wiaty, przy której się ona znajduje np. stadion, lotnisko itp.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, każdego dnia przewozi ok.1 mln pasażerów. MPK posiada ponad 500 autobusów wszystkie z niskimi podłogami oraz przystosowane do przewozy osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.

Firma posiada 200 pociągów tramwajowych w 45 % to tzw. nisko podłogowe. Pojazdy krakowskiego przewoźnika kursują na 130 liniach autobusowych i 26 tramwajowych.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim) i ( CC )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz